Porsche: Изключително важно е да запазим ръчните предавки

Това не означава, че ще са налични масово

Мартин Дешев,
porsche 911 GT3

Porsche

Р ъчните предавки са все по-рядко явление в света на автомобилите. Тези трансмисии постепенно изчезват, което провокира недоволството сред множество от по-запалените фенове на шофирането.

Porsche чува техните призиви и търси решения да запази ръчните предавки възможно най-дълго време. „От моя гледна точка, винаги е изключително важно да имаме ръчни предавки. Предпочитам ги за колите за шофьори. Не ми пречи да ги използвам дори и на писта, въпреки че знам, че автоматичните трансмисии са по-бързи“, казва Андреас Прюнингър в интервю за Motor1. Той е ръководител на отдела Porsche GT за най-агресивните модели на марката.

В момента, сред най-новите си модели, Porsche предлага само GT3 и Carrera T с ръчни предавки. А само GT3 предлага избор между „ръчка“ и автоматична трансмисия. В САЩ 46% от купувачите на GT3 избират „ръчка“ във версията му с голямото задно крило за писта. Модификацията за пътувания, без спойлер, обаче привлича повече фенове на „ръчката“ – 75% от всички купувачи.

„Мисля, че винаги е добре да имаш избор и никога не забравям това. Дори и за 991, винаги сме намирали начин да предлагаме ръчна трансмисия, което направихме с 911 R. Това беше проектът за разработка на предавателната кутия, която имаме и днес“, допълва Прюнингър.

Той казва, че автоматикът с двоен съединител на Porsche се развива все повече, но това не означава, че компанията ще се сбогува и с ръчните предавки. „Те са по-леки, помагат за по-добрия разход и по-малко емисии. Освен това повече мощност достига колелата, защото вътрешното съпротивление в ръчна трансмисия е значително по-малко спрямо PDK“, допълва шефът на Porsche GT, който е на поста от 2000 г. насам.

„В реалния свят кола с ръчни предавки използва по-малко гориво и съответно има по-малко емисии. Това е факт“, повтаря Прюнингер.

„Ръчна трансмисия, в комбинация с високооборотния ДВГ, е много голям фактор за забавлението. Мисля, че ние сме в ентъртейнмънт бизнеса с тази кола (GT3, бел. ред.). Тя не е за транспорт. Тя е за усмивки“, казва още той.

коли автомобили Porsche ръчна скоростна кутия спортни коли